Reklamacje
CZAS NA REKLAMACJĘ Z TYTUŁU RĘKOJMI
ADRES DO REKLAMACJI
Warunki reklamacji:
1. Thetattoo-shop.pl w ciągu 14 dni kalendarzowych ustosunkuje się do reklamacji klienta i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
2. W celu rozpatrzenia reklamacji przez Thetattoo-shop.pl klient powinien dostarczyć reklamowany produkt lub produkty wraz z dowodem zakupu i formularzem reklamacyjnym. Wzór formularza reklamacyjnego znajduje się poniżej.
3. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść klienta Thetattoo-shop.pl niezwłocznie wymieni produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Nie wpływa to na możliwość odstąpienia od umowy przez klienta zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku braku możliwości wymiany produktu, usunięcia wady produktu lub obniżenia ceny Thetattoo-shop.pl zwróci należność niezwłocznie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
4. Wzór formularza reklamacyjnego:
https://drive.google.com/drive/folders/1eOv2Lm2u-zEZJq62eW_5E-wFBHmsbiOW?usp=sharing
§1 Reklamacje
- Dotyczy Klienta będącego Konsumentem:
Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć towar wolny od wad. Obowiązuje ustawowe prawo
odpowiedzialności za wady rzeczy sprzedanej (rękojmia za wady) w zakresie określonym w
art. 556 oraz art. 556[1]-556[3] i kolejnych Kodeksu Cywilnego.
Reklamacje można składać:
- na piśmie na adres: Merkury Sp. z o.o. ul. Zagłoby 29/6, 02-495 Warszawa.
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@thetattoo-shop.pl
W przypadku wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi – o ile uznamy to za niezbędne do
rozpatrzenia reklamacji, zobowiązani są Państwo dostarczyć wadliwy towar
pod wskazany powyżej adres pocztowy. Zobowiązujemy się ustosunkować
do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
Odpowiadamy z tytułu rękojmi jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem
jednego roku od dnia wydania towaru.
W składanej reklamacji zaleca się (1) podanie informacji dotyczących przedmiotu reklamacji,
w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) określenie żądania dotyczącego
sposobu usunięcia wady (wymiana towaru na nowy, naprawa towaru, obniżenie ceny,
odstąpienie od umowy – o ile wada jest istotna); oraz (3) podanie danych kontaktowych
składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sklep.
Określone w zdaniu poprzednim zalecenia mają formę jedynie niezobowiązujących
wskazówek i w żaden sposób nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z
pominięciem podania zalecanych informacji. - Dotyczy Klienta niebędącego jednocześnie Konsumentem:
Kupujący niebędący jednocześnie Konsumentem traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie
zbadał towaru w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił
niezwłocznie sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później
– jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu. W przypadku braku
zawiadomienia o wadzie, towar uznaje się za przyjęty.
§ 2 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- W przypadku gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu Konsument może skorzystać m.in. z:
- Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
- Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
- Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/